2. ПЛАН заходів, спрямованих на запобігання і протидію насильствата жорстокого поводження з дітьми у Квасилівському ЗДО на 2025/2026 навчальний рік
ЗАТВЕРДЖЕНО
Директор _______________ Ольга ЛИСАК
Дата 15.09. 2025 року
ПЛАН
заходів, спрямованих на запобігання і протидію насильствата жорстокого поводження з дітьми у Квасилівському ЗДО
(ясла-садок) на 2025/2026 навчальний рік
Мета: створення безпечного, вільного від насильства та жорстокого поводження освітнього простору, що сприятиме гармонійному розвитку особистості кожної дитини, її фізичному та психологічному благополуччю.
Завдання:
1. Профілактика: підвищення рівня обізнаності всіх учасників освітнього процесу (дітей, батьків, педагогів) про види та форми насильства, його наслідки.
2. Формування навичок: розвиток у дітей навичок безпечної поведінки, взаємоповаги, емпатії та мирного розв'язання конфліктів.
3. Реагування: забезпечення механізму своєчасного виявлення, реагування та надання допомоги у випадках насильства.
4. Співпраця: налагодження ефективної взаємодії з батьками та відповідними державними службами.
|
№ з/п |
Зміст роботи |
Термін виконання |
Відповідальні |
Очікуваний результат |
|
1. Організаційно-методичні заходи |
||||
|
1.1 |
Проведення наради при директору щодо організації роботи із запобігання проявів насильства та жорстокого поводження з дітьми. |
Серпень |
Директор, вихователь-методист, практичний психолог |
Розробка Положення та затвердження Плану заходів |
|
1.2 |
Ознайомлення педагогічного колективу з нормативно-правовими актами щодо протидії насильству та жорстокого поводження з дітьми в освітньому середовищі |
Вересень |
Вихователь-методист, практичний психолог |
Підвищення юридичної грамотності педагогів |
|
1.3 |
Створення та оновлення «банку даних» для батьків і педагогів «Безпека дитини понад усе». |
Вересень |
Вихователь-методист, практичний психолог |
Постійний доступ до актуальної інформації |
|
1.4 |
Діагностування рівня напруги, тривожності; спостереження за міжособистісною поведінкою; опитування (анкетування); психологічна діагностика мікроклімату, згуртованості колективу та емоційних станів усіх учасників освітнього процесу |
1-2 рази упродовж року |
Практичний психолог |
Позитивний мікроклімат у колективі |
|
1.5 |
Забезпечення інформаційно-просвітницької, профілактичної діяльності щодо запобігання та протидії насильства та жорстокого поводження з дітьми. Створення розділу «Запобігання та протидія насильству та жорстокому поводженню з дітьми» на сайті ЗДО для розміщення нормативних та інформаційних документів |
Вересень та упродовж року
|
Відповідальний за роботу сайту ЗДО
|
Прозорість та інформаційна відкритість ЗДО |
|
1.6. |
Спостереження за психологічним мікрокліматом в колективі ЗДО, міжособистісною поведінкою |
Упродовж року |
Практичний психолог |
Позитивний мікроклімат у ЗДО |
|
1.7. |
Забезпечення раннього виявлення та термінове повідомлення про випадки насильства та жорстокого поводження з дітьми в ЗДО. Складання банку даних дітей «групи ризику» |
За потребою
|
Практичний психолог, вихователі
|
Наявність банку даних дітей «групи ризику» та позитивних результатів роботи |
|
1.8 |
Підготовка методичних рекомендацій, тематичних буклетів, порадників для педагогів: - «Насилля у дитячому садку: міф чи реальність» |
Січень
|
Вихователь-методист, практичний психолог |
Навчання та підвищення кваліфікації працівників |
|
- «Проблема насилля стосується кожного» |
Квітень |
|||
|
1.9. |
Розробка планування Тижня прав дитини |
Жовтень |
Вихователь-методист |
Динаміка досягнень дітей з проблеми «Знай свої права, дитино!» |
|
1.10. |
Співбесіда з вихователями за результатами діагностики дитячого колективу. Консультування з проблемних ситуацій |
За потребою
|
Практичний психолог, вихователі |
Навчання та підвищення кваліфікації працівників |
|
1.11. |
Інформування дітей, батьків або інших законних представників дитини, працівників ЗДО з питань унеможливлення насильства та жорстокого поводження з дітьми |
Упродовж року |
Практичний психолог, вихователь-методист |
Превентивні заходи |
|
1.12. |
Виготовлення дидактичних ігор, складання алгоритмів, схем-моделей на запобігання насилля та жорстокого поводження з дітьми в ЗДО. |
Упродовж року |
Вихователі |
Зміцнення осередку для роботи з дітьми |
|
1.13. |
Здійснення моніторингу ефектив-ності виконання плану заходів, спрямованих на запобігання насилля та жорстокого поводження з дітьми в ЗДО. |
Травень |
Практичний психолог, вихователь-методист |
Звіт про результативність виконання заходів |
|
2. Робота з вихованцями |
||||
|
2.1 |
Організація «Ранкових зустрічей»/ «Ранкового кола» для обговорення проблем, настрою та почуттів дітей. |
Щоденно
|
Вихователі
|
Створення довірливої атмосфери, вміння висловлювати свої почуття |
|
2.2. |
Діагностика дітей «групи ризику» за допомогою тесту тривожності Р.Теммпл, В. Амен., М. Доркі, Галян І. М. |
Вересень |
Практичний психолог |
Динаміка досягнень у вирішенні проблем у дітей |
|
2.3. |
Проведення дидактичних ігор: - «Права та обов'язки дітей», - «Відкритий мікрофон», - «Розумники й розумниці», - «Лото настроїв», - «Добери почуття», - «Порівняй героїв казок», інші |
Упродовж року |
Вихователі |
Створення картотеки ігор для роботи з дітьми |
|
2.4. |
Запровадження «Скриньки добрих вчинків» для мотивації дітей до позитивної поведінки. |
Постійно |
Вихователі |
Заохочення до доброзичливих вчинків |
|
2.5. |
Проведення циклу тематичних занять, бесід, ігор: «Я і мої друзі», «Добрі слова», «Правила дружби» тощо. |
Упродовж року |
Вихователі, практичний психолог |
Формування позитивної взаємодії та емпатії |
|
2.6. |
Організація бесід з вихованцями на тему: |
Періодично упродовж року
|
Вихователі |
Дотримання дітьми загальних правил та правил групи, формування дружніх/ безконфліктних взаємовідносин |
|
2.7. |
Організація тематичної розваги до Дня ненасильства «Мої і твої права» |
Жовтень |
Вихователі, музкерівники |
Позитивна динаміка досягнень дітей |
|
2.8. |
Читання та обговорення казок, де герої мають різні характери, зовнішність або походження, і де вони вчаться дружити та допомагати одне одному. |
Упродовж року |
Вихователі |
Позитивна динаміка досягнень дітей |
|
2.9. |
Проведення Тематичного тижня «Знай свої права, дитино!» |
Грудень |
Вихователь-методист вихователі |
Позитивна динаміка досягнень дітей |
|
2.10. |
Проведення лялькових вистав, перегляд мультфільмів з подальшим обговоренням на тему взаємо-допомоги та дружби. |
Упродовж року |
Музичні керівники, вихователі |
Розвиток емоційного інтелекту, усвідомлення цінності дружби |
|
2.11. |
Міні-консультація «Як навчити дітей безпечної поведінки в Інтернеті» |
Лютий |
Практичний психолог |
Дотримання дітьми цифрової безпеки |
|
2.12. |
Перегляд відеофільмів: «Ні - насиллю!!!»; «Мені боляче!!!»; «Булінг- це може статися з кожним» |
Упродовж року |
Вихователь-методист, вихователі |
Позитивна динаміка досягнень дітей |
|
2.13. |
Робота з наочною ширмою «Права дитини» та в осередку «Знай свої права, дитино!» |
Квітень |
Вихователі |
Позитивна динаміка досягнень дітей |
|
2.14. |
Спостереження за психологічним мікрокліматом в дитячому колективі, міжособистісною поведінкою |
Упродовж року |
Практичний психолог |
Позитивний мікроклімат у групах |
|
3. Робота з педагогічними працівниками |
||||
|
3.1. |
Проведення консультацій: - Ознаки можливого насильства та жорстокого поводження з дитиною |
Вересень
|
Вихователь-методист
|
Навчання та підвищення кваліфікації працівників |
|
- Як забезпечити створення у ЗДО безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування) |
Жовтень |
Практичний психолог |
Навчання та підвищення кваліфікації працівників |
|
|
3.2. |
Проведення онлайн-вебінару «Функції та обов'язки працівників ЗДО питань запобігання насильству та жорстокому поводженню з дітьми» |
Жовтень
|
Вихователь-методист, практичний психолог |
Реалізація норм Положення про запобігання та протидію насильству та жорстокому поводженню з дітьми у ЗДО |
|
3.3. |
Проведення семінару-практикуму для працівників ЗДО з проблеми «Запобігання та протидія булінгу» |
Листопад |
Вихователь-методист, практичний психолог |
Вміння розпізнавати та запобігати проявам булінгу, насильства та жорстокого поводження |
|
3.4. |
Індивідуальні консультації для педагогів щодо роботи з «важкими» дітьми та розв'язання конфліктних ситуацій. |
Упродовж року |
Практичний психолог, вихователь-методист |
Покращення взаємодії з дітьми, надання психологічної підтримки |
|
3.5. |
Розробка методичних рекомендацій для вихователів на тему «Формування толерантності та поваги у дитячому колективі». |
Грудень |
Вихователь-методист |
Забезпечення педагогів інструментарієм для роботи |
|
3.6. |
Проведення онлайн-обговорення: - «Покарання дитини: за і проти»; - «Мобінг: чи може бути у дитячому садку?» |
Лютий
|
Вихователь-методист, практичний психолог |
Навчання та підвищення кваліфікації працівників |
|
4. Робота з батьками |
||||
|
4.1. |
Організація та проведення тематичних онлайн-консультацій: - Цілодобові телефони довіри з питань допомоги жертвам насилля у ЗДО та сім'ї - Порядок подання та розгляду заяв про випадки усіх видів насильства та жорстокого поводження з дітьми у ЗДО; - Порядок реагування на доведені випадки насильства та жорстокого поводження з дітьми |
Вересень
|
Адміністрація ЗДО, практичний психолог, вихователі
|
Здійснення просвіти та обізнаність батьків |
|
4.2. |
Проведення соціального патронажу дошкільників удома, виявлення неблагополучних родин |
Вересень, далі упродовж року за потребою |
Практичний психолог, вихователі |
Здійснення просвіти батьків |
|
4.3. |
Залучення батьків до консульта-тивного центру «Порадься з психологом» |
Упродовж року |
Практичний психолог |
Навчання та просвітництво батьків |
|
4.4. |
Залучення батьків до святкових заходів: - «Міжнародного дня миру» - «Міжнародного Дня захисту дітей»; - «Міжнародного Дня прав дитини» |
21 вересня, листопад, грудень
|
Музичні керівники, вихователі
|
Ознайомлення батьків з політикою ЗДО щодо протидії насильству та їх участь у діяльності ЗДО |
|
4.5. |
Виступ на загальних батьківських зборах на тему «Партнерство ЗДО та родини у питаннях психологічної підтримки дітей, запобігання та протидії насильства та жорстокого поводження». |
Жовтень |
Практичний психолог |
Ознайомлення батьків з політикою ЗДО щодо протидії насильству. |
|
4.6. |
Розробка та поширення інформаційних буклетів «Ознаки насильства над дитиною» та «Куди звернутися за допомогою?». |
Жовтень |
Вихователь-методист, практичний психолог |
Інформування батьків про проблему та шляхи її вирішення |
|
Підготовка пам'ятки для батьків: - «Насилля у сім'ї: міф чи реальність» |
Листопад |
Вихователь-методист |
Інформування батьків про проблеми та шляхи їх вирішення |
|
|
4.8. |
Проведення консультацій: - «Насилля та його різновиди»; |
Жовтень
|
Практичний психолог |
|
|
- «Булінг у дитячому садку - міф чи реальність?» |
Грудень |
Вихователь- методист |
||
|
- «Жорстоке поводження з дітьми вдома» |
Січень |
Вихователі |
||
|
- «Моральне знущання батьків над дитиною» |
Березень |
Вихователь-методист, вихователі |
||
|
4.9. |
Проведення онлайн-вебінару або батьківського лекторію «Емоційний інтелект дитини: як допомогти їй розпізнавати та керувати своїми емоціями». |
Лютий |
Практичний психолог |
Надання практичних порад щодо формування емоційного інтелекту дитини |
|
5. Взаємодія з суб'єктами соціального захисту |
||||
|
5.1. |
Налагодження співпраці та обмін контактами з органами поліції, службою у справах дітей, центром соціальних служб. |
Веревень |
Практичний психолог, вихователь-методист |
Створення ефективної системи реагування у кризових ситуаціях |
|
5.2. |
Надання інформації до відповідних служб у разі виявлення фактів насильства, відповідно до чинного законодавства. |
Негайно |
Директор, вихователь-методист |
Забезпечення захисту прав дитини |
|
6. Моніторинг та оцінка |
||||
|
6.1. |
Проведення анонімного анкетування серед дітей, педагогів та батьків «Чи почувається дитина у безпеці під час перебування в садочку». |
Грудень |
Практичний психолог |
Визначення рівня обізнаності та потреб |
|
6.2. |
Аналіз ефективності проведених заходів та внесення корективів до річного плану роботи. |
Травень |
Вихователь-методист, практичний психолог |
Оцінка результатів та планування подальшої роботи |
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів