ДОВІДКА про результати тематичного оцінювання використання новітніх засобів та освітніх технологій у вікових групах

ДОВІДКА

про результати тематичного оцінювання «Забезпечення інформаційно-методичного, управлінського, психолого-педагогічного супроводу освітньої діяльності, використання новітніх засобів та освітніх технологій для підвищення ефективності освітнього процесу» в молодших групах № 8, 11, середніх групах № 10, 13

   від 24.11.2025 року  

Згідно з планом внутрішнього моніторингу з 04 по 14 листопада 2025 року у Квасилівському ЗДО здійснювалося тематичне оцінювання «Забезпечення інформаційно-методичного, управлінського, психолого-педагогічного супроводу освітньої діяльності, використання новітніх засобів та освітніх технологій для підвищення ефективності освітнього процесу», зокрема, у вікових групах: молодших № 8, № 11 (вихователі: Котяш Марія, Степанюк Ірина, Зань Зінаїда, Шум Марія), середніх № 10  та № 13 (вихователі: Грухаль Марія, Павлюк Марія, Бернацька Галина, Українець Інна).

Основними завданнями тематичного оцінювання передбачалося:

1. Вивчення системи планування освітньої роботи з дітьми (Аналіз змісту перспективного та календарного планування)

2. Вивчення стану інформаційно-методичного, управлінського,  психолого-педагогічного супроводу освітньої діяльності, використання новітніх засобів та освітніх технологій для підвищення ефективності освітнього процесу у вікових групах (Збір інформації, аналіз освітньої роботи за картками аналізу)

3. Роль ІКТ у створенні розвивального освітнього простору в групі з усіх освітніх напрямів освітньої програми та Державного стандарту дошкільної освіти (Огляд змістового контенту розвивальних центрів, виставка обладнання, ігор та посібників)

4. Рівень оволодіння вихователями інноваційними освітніми технологіями та ІКТ, використання новітніх засобів для підвищення ефективності освітнього процесу (Спостереження, перегляд та аналіз освітньої роботи, анкетування педагогів)

5. Партнерська взаємодія з батьками щодо вивченої теми. Аналіз плану роботи з батьками (Оформлення матеріалів та змістове наповнення батьківських куточків)

6. Забезпеченість методичного кабінету документами, методичною літературою, фаховими виданнями, методичними розробками з означеної теми (Співбесіда з педагогами та самоаналіз вихователя-методиста)

7. Аналіз забезпечення умов для створення власних освітніх ресурсів педагогів (методичні розробки, презентації, публікації професійної тематики тощо) та їх оприлюднення з метою обміну досвідом роботи з колегами інших ЗДО (Портфоліо вихователя, вивчення матеріалів сайту)

8. Результативність освітнього процесу з дошкільниками та рівень сформованості їх життєвої компетентності за результатами педагогічної діагностики (Аналіз результатів педагогічної діагностики. Аналіз продуктів дитячої діяльності)

Сучасний освітній простір переживає стрімку трансформацію, зумовлену розвитком інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) та появою штучного інтелекту (ШІ). Сьогодні вихователь перестає бути лише транслятором знань, а стає навігатором у цифровому світі. Щоб відповідати вимогам часу та забезпечити якісний, орієнтований на майбутнє розвиток дітей, кожен педагог повинен активно розвивати свою цифрову компетентність і навчитися ефективно інтегрувати інструменти ІКТ та ШІ у свою професійну діяльність. Це не просто данина моді, а життєва необхідність для створення інноваційного, персоналізованого та захоплюючого освітнього досвіду.

Основи комп'ютерної грамотності та ознайомлення дітей з навколишнім світом за допомогою комп'ютера є складовою варіативної частини змісту Базового компонента дошкільної освіти. Тож для діяльності ЗДО комп'ютеризація педагогічного процесу є викликом часу, що потребує розв'язання низки завдань, зокрема:

-  підвищення комп'ютерної грамотності педагогів;

-  створення безпечного комп'ютерно-ігрового середовища в умовах ЗДО;

-  використання новітніх засобів, освітніх технологій та штучного інтелекту для підвищення ефективності освітнього процесу.

Організаційні форми здійснення тематичного оцінювання:

-  вивчення системи планування освітньої роботи з дітьми;

-  вивчення стану інформаційно-методичного, управлінського,  психолого-педагогічного супроводу освітньої діяльності, використання новітніх засобів, штучного інтелекту та освітніх технологій для підвищення ефективності освітнього процесу у вікових групах;

-  огляд змістового контенту розвивальних центрів, виставка обладнання, ігор та посібників;

-  перегляд та аналіз освітньої роботи, анкетування педагогів; 

-  огляд оформлення матеріалів та змістове наповнення батьківських куточків;

-  аналіз забезпечення умов для створення власних освітніх ресурсів педагогів (методичні розробки, презентації, публікації професійної тематики тощо) та їх оприлюднення з метою обміну досвідом роботи з колегами інших ЗДО тощо.

У ході тематичного оцінювання методичною службою проведений ретельний аналіз вимог наказу МОН № 1138 від 13.08.2025 року «Орієнтовні переліки матеріально-технічного, навчально-методичного та інформаційного забезпечення закладу дошкільної освіти», згідно з яким  до переліку нормативно-правових актів, що регулюють діяльність суб'єктів освітньої діяльності є:

  • відповідна нормативно-правова база
  • вебсайти органів влади з публікацією нормативно-правових актів;
  • електронні освітні платформи;
  • вебсайт ЗДО (у разі його відсутності - вебсайт засновника або уповноваженого ним органу (особи);
  • інші інформаційні ресурси (зовнішні, внутрішні), рекомендовані для персоналу;
  • інші інформаційні ресурси, сформовані/рекомендовані для батьків, зокрема:

-  план заходів педагогічної підтримки батьків,

-  рекомендації педагогічних фахівців за наслідками моніторингу освітніх досягнень вихованців,

-  посилання на сайти (електронні платформи),

-  спосіб комунікації з адміністрацією, педагогічними працівниками (месенджери, мобільні додатки, план зустрічей тощо),

-  розпорядок для вихованців, меню на день тощо).

 Відповідно до цього наказу МОН № 1138 від 13.08.2025 року для належної організації освітнього процесу ЗДО має бути забезпечений технічним обладнанням (комп'ютерна техніка (цифрові пристрої), проєктор + екран, інтерактивна дошка, принтер,  сканер, копіювальна техніка, ламінатор, аудіо- та відеоапаратура (музичний центр, телевізор тощо); доступом до Інтернету; програмами (технологіями), які автоматизують управлінські процеси (у тому числі ведення електронного документообігу).

Тематичне оцінювання стану інформаційно-методичного, управлінського,  психолого-педагогічного супроводу освітньої діяльності, використання новітніх засобів та освітніх технологій для підвищення ефективності освітнього процесу у вікових групах ЗДО свідчить про те, що адміністрацією закладу створюються належні умови для підвищення ІКТ-компетентності педагогічного колективу. Заклад оснащений 8 комп'ютерами, 16 принтерами, 8 ноутбуками, 1 мультимедійним проєктором та екраном, цифровим фотоапаратом. Планується і надалі збагачувати заклад інформаційно-комунікаційними засобами.

У співбесідах педагогічні працівники відзначають належну допомогу методичного кабінету в організації самоосвітньої діяльності, узагальненні і поширенні досвіду роботи з використанням ІКТ та штучного інтелекту.

З метою підвищення рівня цифрових навичок педагогічних та інших працівників ЗДО, формування культури безпечної поведінки в інформаційному просторі, а також розвитку компетентностей, необхідних для ефективного використання сучасних цифрових технологій у професійній діяльності, навчанні та повсякденному житті, у закладі були організовані та проведені наступні заходи:

1. Поінформовано педагогічних працівників та батьків про можливості безкоштовного навчання на освітній платформі Дія. Освіта.

2. Призначено відповідального за публікування набору відкритих даних.

3. Опрацьовано матеріали про безпечне користування інтернетом дітьми, баланс екранного часу, цифрову культуру сім'ї.

4. Пройдено тест «Цифрограм» для перевірки рівня цифрових навичок і знань з кібербезпеки.

5. Поступове оновлення апаратно-програмного забезпечення: придбання ноутбуків, ксероксів.

6. Забезпечено стабільний та швидкий доступ до мережі Інтернет, розширення Wi-Fi покриття.

7. Проведено інтерактивний семінар-практикум з проблеми «Особливості діяльності педагогічних працівників в інноваційному освітньому просторі». http://leleka.rv.ua/vidbuvsya-interaktyvnyy-seminar-praktykum-osoblyvosti-diyal-nosti-pedagogichnyh-pracivnykiv-v-innovaciynomu-osvitn-omu-prostori.html     

8. Проведена майстерка для педагогічних працівників з використання нейромереж «Як оптимізувати педагогічну діяльність засобами ШІ». http://leleka.rv.ua/maysterka-yak-optymizuvaty-pedagogichnu-diyal-nist-u-zdo-zasobamy-shi.html   

9. Проведена консультація для педагогів та батьків з проблеми «Як створити дітям безпечне інформаційне поле в умовах воєнної безпеки» http://leleka.rv.ua/yak-stvoryty-dityam-bezpechne-informaciyne-pole-v-umovah-voyennoyi-bezpeky.html  

10. Проведені навчання педагогів зі створення презентацій у програмах: Canva, Gamma, Power Point.

11. Опрацьовано Концепцію цифрової гігієни дітей з метою використання у роботі.

12. Виконуються заходи щодо захисту персональних даних.

13. Виконуються заходи щодо дотримання принципів академічної доброчесності педагогічних працівників.

Питання безпеки закладів освіти та забезпечення рівних, належних і безпечних умов здобуття освіти та організації безпечного освітнього середовища є особливо актуальним у звʼязку з військовою агресією російської федерації проти України. Тому проблема, яка на постійному контролі міської ради - це підвищення рівня безпеки закладів освіти. На виконання «Концепції безпеки закладів освіти», схваленої розпорядженням КМ України  у закладах Рівненської територіальної громади встановлюються системи зовнішнього та внутрішнього відеоспостереження, встановлюються комплекси тривожної сигналізації з підключенням до пунктів централізованого спостереження та реагування.

У Квасилівському ЗДО також встановлено 16 камер відеоспостереження (11 зовнішніх та 6 внутрішніх), які забезпечують огляд всієї території закладу навколо приміщення та всі входи у приміщення. Це відеоспостереження допоможе, при нагальній потребі, ефективно попереджувати та протидіяти негативним безпековим явищам в освітньому середовищі та забезпечити дотримання прав безпеки кожного учасника освітнього процесу у ЗДО.

Одним із основних напрямків роботи методичного кабінету є забезпечення просвітницької діяльності серед педагогів. З цією метою: забезпечено доступ до світової мережі Інтернет; створено картотеку науково-методичної літератури; банк даних про особистісно орієнтовані педагогічні технології; банк даних про наявність у ЗДО електронних засобів навчання (тематичні презентації, кращі конспекти занять та зразки дидактичного матеріалу, відео- та аудіо матеріали, збірки музичних творів, фотоматеріали, електронна бібліотека власних розробок педагогів тощо). Зібрані матеріали використовуються під час проведення занять та різних методичних заходів. Електронна бібліотека практичних матеріалів поповнюється по мірі проведення відповідних заходів з використанням ІКТ. Створені і функціонують сайт закладу, електронна пошта, електронна реєстрація дітей у дитячий садок, відкрита сторінка у фейсбуці, вайбер-група для педагогічних працівників, вайбер-група для колективу ЗДО.

ЗДО забезпечує відкритий доступ до інформації та документів, передбачених ст. 30 ЗУ «Про освіту», у тому числі на своєму вебсайті. ЗДО забезпечує змістовне наповнення та вчасне оновлення інформаційних ресурсів закладу: сайт ЗДО, інформаційні стенди тощо. Проводиться періодичне вивчення рівнів цифрової компетентності педагогічних працівників (анкетування, опитування), забезпечується дотримання порядку використання інформації з обмеженим доступом, зокрема - конфіденційної інформації та використання інтелектуальної власності. Дотримуються вимоги законодавства щодо обов'язкової щорічної звітності керівника про діяльність закладу.

У методичному кабінеті зібрані матеріали доробків творчої групи,   Школи молодого вихователя, колективних переглядів, семінарів-практикумів, майстер-класів, ШПМ, консультацій для педагогів; атестаційні матеріали; фахові видання; картотека методичної літератури; матеріали зразків планування освітнього процесу; інформаційний каталог перспективного педагогічного досвіду педагогічних працівників тощо.

Всі педагогічні працівники мають можливість у вільний від роботи час працювати у методичному кабінеті в мережі Інтернет з архівом електронних видань видавництва «Основа», «Ранок», МЦФЕР тощо, на порталах освітян «Педрада», «Всеосвіта» та на новітній платформі «НУМО для дошкілля» - це комплексна програма, що охоплює всі сфери розвитку дитини. Головний принцип - дитиноцентризм: НУМО фокусується на інтересах, потребах та здібностях кожної дитини. Це означає, що освітній процес максимально адаптується до індивідуального темпу розвитку, а не підганяє всіх під єдиний стандарт. Програма робить акцент на 4 ключових сферах розвитку, які вважаються критичними для майбутнього успіху: спілкування, креативність, фізичний та соціально-емоційний розвиток, тобто мета НУМО - не просто навчити читати і рахувати, а сформувати готовність до життя через розвиток соціальних навичок, емоційного інтелекту, самостійності та відповідальності. І, звичайно, ключовим методом у програмі є гра. https://invite.viber.com/?g2=AQBa26LT1fe3mVJncYRklTiP4BpUrHpeJcu%2BuVz0aMhLAP9hrtoDxcXgk1TTn6%2FQ&mi=587

Вище зазначені умови допомагають подоланню стереотипів професійної діяльності, сприяють оволодінню інноваціями та впровадженню їх в практику, забезпеченню прогнозованого результату - підвищення професійної майстерності педагогів, їх ІКТ-компетентності, цифрової грамотності та підвищення рівня і якості освітнього процесу.

З метою реалізації , педагоги дотримуються її принципів. Це означає, що педагоги виконують встановлені норми щодо використання електронних пристроїв дітьми - не зловживають часом, відведеним для взаємодії дітей з комп'ютерною технікою; використання цифрових технологій в освітньому процесі відбувається виключно у межах, визначених санітарним регламентом, та з урахуванням вікових особливостей, використовують україномовні програми для розвитку цифрової грамотності дітей, у тому числі дітей з ООП. Педагоги зосереджуються на формуванні здорових цифрових звичок та безпечному використанні технологій, забезпечуючи цілісний розвиток дітей. Для цього постійно підвищують свою цифрову компетентність.

Однією з форм вивчення практики використання новітніх засобів та освітніх технологій для підвищення ефективності освітнього процесу, впровадження ІКТ та ШІ в самоосвітній діяльності був використаний опитувальник для педагогічних працівників, які підлягали тематичному оцінюванню (взяли участь 8 педагогів). Під час опитувальника виявлено, що більшість педагогів володіють програмовими вимогами та віковими особливостями. Проте відмічається складність у педагогів під час «інтеграції освітніх напрямів» та «включення інноваційних технологій». Рутинні завдання освоєні, але є потреба у поглибленні знань та практичних навичок щодо складніших методичних елементів, які вимагають творчого підходу та глибокого розуміння інновацій.

Матеріально-технічна база та методичне забезпечення освітнього процесу у вікових групах: молодших № 8 та № 11 (вихователі: Котяш Марія, Степанюк Ірина, Зань Зінаїда, Шум Марія), середніх № 10  та № 13 (вихователі: Грухаль Марія, Павлюк Марія, Бернацька Галина, Українець Інна) знаходяться на достатньому або високому рівні. За результатами опитувальника педагоги вважають себе добре оснащеними для роботи. Вихователі використовують різноманітний арсенал традиційних та сучасних технологій. Знання не обмежуються базовими методами, є інтерес до STEAM-освіти дошкільників, освіти для сталого розвитку, мнемотехніки, ТРВЗ, технології Numicon як ефективного інструменту для логіко-математичного розвитку дошкільників, технології PECS як ефективного інструменту для розвитку мовлення дошкільників, та інших інноваційних підходів, використання у роботі ШІ.

Під час вивчення питання саме про використання чат-ботів ШІ, значна частина відповідей педагогів, які підлягали тематичному оцінюванню: «Так, використовую». Це «точка зростання», хоча інтеграція новітнього ШІ перебуває на початковій стадії, педагоги знають про ефективність ШІ та намагаються використовувати його у практичній діяльності.

Педагогам закладу була запропонована картка самооцінювання професійних компетентностей відповідно до професійного стандарту «Вихователь закладу дошкільної освіти», у якій  взяли участь 24 педагоги. Під час аналізу картки (а саме формування інформаційно-комунікаційної компетентності) виявлено, що 5 педагогів із 24 мають середній рівень із базових теоретичних знань і можуть виконувати найпростіші та рутинні операції, застосовують навички нестабільно, дотримуються інструкцій, але не проявляють ініціативи, можуть вирішувати лише типові педагогічні завдання; 12 педагогів мають достатній рівень володіння інформаційно-комунікаційною технологією, тобто регулярно її використовують, працюють самостійно та стабільно у більшості ситуацій, регулярно використовують навички, але бачать простір для поглиблення, здатні вирішувати більшість завдань, але бракує методичної самостійності для створення власних, авторських рішень чи методик; та 7 педагогів оцінили себе на високий рівень (Момоток Тамара, Шевчук Надія, Бернацька Галина, Українець Інна, Левкович Софія, Котяш Марія, Зань Зінаїда) - тобто такі педагоги не просто застосовують навички, а створюють нові, авторські методики та ефективні прийоми, адаптуючи їх до нестандартних ситуацій, здійснюють глибокий самоаналіз своєї діяльності, постійно вдосконалюються та вивчають міжнародний досвід, здатні бути наставниками (менторами) для колег, проводити навчання, ділитися досвідом у колективі з використання ІКТ та цифрових ресурсів. 

У результаті тематичного оцінювання стану забезпечення інформаційно-методичного, управлінського, психолого-педагогічного супроводу освітньої діяльності, використання новітніх засобів та освітніх технологій для підвищення ефективності освітнього процесу було з'ясовано, що у нашому закладі в окремих педагогів все таки залишається проблемою:

- опанування навичок роботи з комп'ютером;

- опанування відкритими й безкоштовними електронними ресурсами і технологіями, застосування у роботі ШІ, їх адаптування до власних потреб.

Ще однією формою тематичного оцінювання у вікових групах: молодших № 8 та № 11 (вихователі: Котяш Марія, Степанюк Ірина, Зань Зінаїда, Шум Марія), середніх № 10  та № 13 (вихователі: Грухаль Марія, Павлюк Марія, Бернацька Галина, Українець Інна) був аналіз календарного та перспективного планування. Наступність перспективного та календарного планування простежується, є логічний зв'язок між окремими тематичними блоками для освітньої роботи, інтеграція присутня. Циклограми різних видів діяльності присутні, але можуть бути недостатньо деталізовані або оновлюються нерегулярно (наприклад, циклограми дидактичних, рухливих ігор, циклограми спостережень без зазначених тем тижня, тем дня). Теми тижня/дня переважно відповідають віку та програмовим вимогам. Більшість завдань чіткі, але деякі формулювання можуть бути занадто широкими або не повністю відображати очікуваний результат відповідно до програмових вимог. Основні види діяльності (заняття, прогулянка) пов'язані із темою дня/тижня, проте режимні моменти та самостійна діяльність дітей іноді мають слабкий зв'язок із темою дня. Є потреба у більш змістовному плануванні дослідницько-пошукової діяльності вихованців.

У результаті тематичного оцінювання виявлено, що методи роботи педагогів: Котяш Марії, Степанюк Ірини, Зань Зінаїди, Шум Марії, Грухаль Марії, Павлюк Марії, Бернацької Галини, Українець Інни з вихованцями є перевіреними та ефективними, проте є потреба в освітній процес включати більше новітніх засобів та освітніх технологій (STEAM, сталий розвиток, штучний інтелект, сучасні цифрові нейромережі). Хоча сучасні технології відкривають широкі можливості для якісного і змістовного планування та проведення освітнього процесу з вихованцями, не всі педагоги перейшли на електронний варіант ведення професійної документації, що свідчить про необхідність подальшої їх підтримки та навчання для повної цифровізації робочих процесів.

Тематичним оцінюванням якості перспективно-календарного планування у перевірених групах встановлено, що наближеним до зразкового є електронний формат планування освітньої діяльності у середній групі № 13 (вихователі Бернацька Галина, Українець Інна).

Комісією відзначено, що у роботі з батьками педагоги: Котяш Марія, Степанюк Ірина, Зань Зінаїда, Шум Марія, Грухаль Марія, Павлюк Марія, Бернацька Галина, Українець Інна використовують переважно традиційні форми (батьківські збори, бесіди, консультації, психолого-педагогічна просвіта через батьківські куточки, вайбер-групи батьків, сайт ЗДО). Щодо змістового наповнення батьківських куточків, то комісією звернена увага на необхідність їх ґрунтовного доопрацювання, оскільки - це наш місток до ефективної співпраці з родинами (зробити інформацію цікавою, актуальною, практичною: рекомендації фахівців, поради, ідеї для ігор та занять вдома, цифрова безпека дітей); забезпечити привабливий вигляд - дизайн, якість друку, регулярно висвітлювати успіхи та потреби групи. Якісно оформлений куточок - це підвищення довіри та залученості батьків!

Тематичним оцінюванням освітньої діяльності у перевірених групах встановлено, що  робота з батьками налагоджена у партнерській взаємодії, проте не завжди охоплює новітні освітні технології. Важливо на перспективу розглянути можливість інтеграції сучасних технологій та елементів штучного інтелекту у функціонування куточка, що значно підвищить його ефективність, наприклад, QR-коди до ШІ-ресурсів: доцільно розмістити QR-коди, що ведуть батьків до автоматизованих ШІ-сервісів, які допомагають їм:

-  генерувати індивідуальні розвивальні ідеї для домашніх занять з урахуванням віку та інтересів дитини (посилання на підказки від ШІ-чатботів);

-  отримувати персоналізовані рекомендації літератури, порадників, ігор чи відео, згенеровані на основі введених батьками даних про потреби їхньої дитини;

-  знайти рубрику, яка простою мовою пояснює, як штучний інтелект уже використовується у розвитку і навчанні дошкільників (наприклад, адаптивні програми) і як батьки можуть його безпечно інтегрувати у розвиток своєї дитини.

Таким чином, куточок оновиться до вимог і реалій сьогодення і стане не лише традиційним і репродуктивним джерелом інформації, але й інтерактивним цифровим помічником для батьків на етапі розвитку дошкільної освіти сьогодні та їх активної участі в реалізації вимог Державного стандарту дошкільної освіти.

В ході проведення тематичного оцінювання у вікових групах:  молодших № 8 та № 11 (вихователі: Котяш Марія, Степанюк Ірина, Зань Зінаїда, Шум Марія), середніх № 10  та № 13 (вихователі: Грухаль Марія, Павлюк Марія, Бернацька Галина, Українець Інна) відвідано ряд занять у вихователів з використанням інноваційних технологій, ІКТ та ШІ, серед яких:

- тематичне заняття з безпеки руху на дорозі  «Найкращий пішохід»; заняття з безпеки життєдіяльності на тему «У школі пішохідних наук» (вихователь Котяш Марія);

- тематичне заняття з безпеки життєдіяльності на тему «Робот-регулювальник» (вихователь Бернацька Галина);

- заняття-тренінг «Руху правила єдині, знати їх усі повинні» (вихователь Українець Інна);

- інтегроване заняття «Колобок на міській вулиці»; інтегроване заняття «Мандрівка з Ремі» (вихователь Степанюк Ірина)

- заняття з мовленнєвого спілкування «Творити  добро - круто» (вихователь Грухаль Марія);

- заняття з мовленнєвого спілкування «Добре словечко гріє сердечко»; тематичне заняття з безпеки життєдіяльності «Школа дорожніх знаків» (вихователь Павлюк Марія);

- заняття з математичного розвитку «Цікава математика» (вихователь Шум Марія) та ін.

В результаті тематичного оцінювання стану використання інноваційних технологій, ІКТ та інтеграції штучного інтелекту в освітньому процесі молодшої групи № 11 (вихователі Зань Зінаїда, Шум Марія), середньої групи № 13 (вихователі Бернацька Галина, Українець Інна), середньої групи № 10 (вихователі Грухаль Марія, Павлюк Марія), молодшої групи № 8 (вихователі Котяш Марія, Степанюк Ірина) встановлено, що у вихователів на середньому та достатньому рівнях сформована ІКТ-компетентність, а отже інформаційно-комп'ютерні технології та штучний інтелект знаходять своє застосування в освітньому процесі з дошкільниками. Так, перегляд окремих форм роботи вихователів з дітьми та самоаналіз педагогічної діяльності вихователів: Бернацької Галини, Українець Інни, Котяш Марії, Степанюк Ірини, Грухаль Марії, Павлюк Марії, Шум Марії, Зань Зінаїди показав, що інформаційно-комп'ютерні технології, цифрові ресурси та інтегрування ШІ допомагають їм у ефективній організації освітньої діяльності та у власному самовдосконаленні. Це:

- підбір дидактичного матеріалу (демонстраційного й роздаткового) до занять та для оформлення оголошень, стендів, батьківських куточків, групи (сканування, Інтернет; принтер, презентація);

- підбір додаткового пізнавального матеріалу для консультацій, конспектів занять та різних форм роботи з дітьми, знайомство зі сценаріями свят та інших заходів;

- обмін досвідом, знайомство з періодикою, напрацюваннями інших педагогів України та зарубіжжя;

- оформлення групової документації, протоколів, творчих звітів;

- оформлення матеріалів для роботи з дітьми з ООП;

- оформлення матеріалів самоосвіти, педагогічного досвіду.

В результаті тематичного оцінювання проведено аналіз забезпечення умов для створення вихователями власних освітніх ресурсів (методичні розробки, презентації, дидактичні матеріали, публікації професійної тематики тощо). Комісією зроблений висновок, що у закладі забезпечені умови для створення педагогічними працівниками власних освітніх ресурсів. Методична служба надає практичну допомогу в узагальненні матеріалів досвіду роботи у методичні розробки, презентації, консультації, методичні порадники та інші творчі напрацювання педагогів з подальшим поширенням їх на сайті ЗДО

Вихователь молодшої групи № 11 Зань Зінаїда активно запроваджує технологію Numicon, як ефективний інструмент для логіко-математичного розвитку дошкільників, виготовила відповідний новий дидактичний матеріал для роботи з дітьми та радо ділиться з колегами результатами своєї роботи.

Вихователь молодшої групи № 8 Котяш Марія активно запроваджує технологію PECS, як ефективний інструмент для розвитку мовлення дошкільників. Також її доробок з обміну досвідом роботи з дітьми з ООП «Особливості ігрової діяльності у дітей із розладами аутичного спектра»  внесений в електронний збірник матеріалів досвіду кращих педагогічних працівників громад Рівненщини «ІННОВАЦІЙНИЙ ДОСВІД ПЕДАГОГІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ РІВНЕНЩИНИ» (укладачі: В. Бордюк, Т. Ковбасюк, Т. Наумчук. Рівне : РОІППО, 2025).

Вихователь молодшої групи № 8 Степанюк Ірина  напрацьовує цікавий матеріал зі STREAM-освіти та запроваджує її елементи в освітньому процесі з вихованцями.

Вихователь середньої групи № 10 Грухаль Марія активно впроваджує у практику роботи з дошкільниками інноваційні технології розвитку мови та формування мовленнєво-творчої компетентності дошкільників. Провела практикум для вихователів з обміну досвідом «Сучасні підходи до планування і проведення занять з розвитку мовлення у ЗДО». Узагальнила матеріали досвіду роботи у методичний посібник «Формування мовленнєвої компетентності дошкільників засобами сучасних технологій навчання».

Проте, комісією відмічено, що вихователі молодших групи № 8, 11 та середніх груп № 10, 13 недостатньо працюють над створенням власних освітніх ресурсів та їх оприлюдненням з метою обміну досвідом роботи з колегами інших ЗДО. Оскільки, педагоги мають досягнення у практичній діяльності з дітьми, методична служба ЗДО завжди сприяє оприлюдненню кращих напрацювань педагогів на сайті ЗДО та інших платформах, у фаховій пресі.

У ході тематичного оцінювання комісією проведений аналіз результативності освітнього процесу з дошкільниками та рівнів сформованості їх життєвої компетентності за результатами педагогічної моніторингу/діагностики на початок навчального року. Встановлено, що у закладі розроблене дієве Положення про ВСЗЯО відповідно до нових методичних рекомендацій МОН від 04.03.2025 № 407 та План роботи ЗДО на навчальний рік, який відображає внутрішню систему оцінювання якості освіти та якості освітньої діяльності у вікових групах. У ЗДО сформована модель оцінювання якості освіти та якості освітньої діяльності. Здійснюється планування та підготовка моніторингу. Використовуються джерела інформації та форми і методи оцінювання, які сприяють найбільш об'єктивному аналізу. За результатами моніторингу розробляється та оприлюднюється звіт, приймаються відповідні рішення.

Так, за результатами аналізу продуктів дитячої діяльності, початкової діагностики рівнів розвитку дітей, якості освіти та якості освітньої діяльності у вікових групах, у яких проводилося тематичне оцінювання, маємо наступні результати:

-        молодша група № 8 (вихователі Марія Котяш, Ірина Степанюк): високий рівень - 2 дітей; достатній рівень -  13 дітей; середній рівень -  8 дітей; низький рівень - 0 дітей (на 64% виконання освітньої програми від заявлених вимог на початок навчального року);

-        молодша група № 11 (вихователі Шум Марія, Зань Зінаїда): високий рівень - 2 дітей; достатній рівень -  1 дитина; середній рівень -  8 дітей; нижче серднього - 9 дітей (на 45% виконання освітньої програми від заявлених вимог на початок навчального року);

-        середня група № 10 (вихователі Грухаль Марія, Павлюк Марія): високий рівень - 1 дитина; достатній рівень - 13 дітей; середній рівень - 9 дітей (на 63% виконання освітньої програми від заявлених вимог на початок навчального року);

-        середня група № 13 (вихователі Бернацька Галина, Українець Інна): високий рівень - 4 дитини; достатній рівень - 12 дітей; середній рівень - 6 дітей (на 69% виконання освітньої програми від заявлених вимог на початок навчального року).

Комісією відзначено, що посиленої уваги потребують вихованці усіх вікових груп з формування мовленнєво-творчої, сенсорно-пізнавальної та мистецько-творчої компетентностей; мотивації до різних видів пізнавальної діяльності шляхом активного використання в освітньому процесі ІКТ та сучасних цифрових ресурсів.

Висновок. Колектив в основному демонструє достатній рівень цифрової компетентності та готовності до впровадження інновацій. Проте, виявлено зони подальшого розвитку, що потребують управлінського та методичного супроводу, зокрема:

1. Поглиблення інтеграції ШІ: необхідно надати окремим педагогам практичні кейси та навчання щодо використання ШІ (чат-ботів, генераторів зображень, ідей) не лише для підготовки, але й для змістового оновлення та збагачення освітньої діяльності з дітьми.

2. Розвиток інтерактивного простору: слід стимулювати використання інноваційних технологій та ІКТ для прямої, активної взаємодії дітей (інтерактивні ігри, квести), а не лише як фонового демонстраційного матеріалу.

Варто нам усім пам'ятати, що ефективне володіння інформаційно-комунікативною компетентністю є необхідною умовою сучасного вихователя, оскільки  забезпечує не лише модернізацію освітнього процесу через створення інтерактивних матеріалів, але й системну, прозору та двосторонню комунікацію з батьками і колегами, що, зрештою, підвищує загальну якість та ефективність педагогічної діяльності та освітнього процесу в ЗДО.

Отже, за результатами тематичного оцінювання стану забезпечення інформаційно-методичного, управлінського, психолого-педагогічного супроводу освітньої діяльності, використання новітніх засобів та освітніх технологій для підвищення ефективності освітнього процесу доцільно винести наступні пропозиції та прийняти проєкт рішення педагогічної ради.

Проєкт рішення педагогічної ради від 03.12.2025 року

По першому питанню:

1.1. Рішення попередньої педагогічної ради від 04.09.2025 року зняти з контролю як такі, що виконані; залишити на контролі п. 2.7., 2.8., 3.6., 6.1  як такі, що потребують подальшого виконання.

По другому питанню:

2.1. Взяти до уваги виступ вихователя-методиста щодо важливості проблеми підвищення якості освітніх та управлінських процесів у ЗДО засобами інноваційних педагогічних технологій та ІКТ.

                           Педагогічному колективу. Упродовж навчального року

2.2. Сприяти підвищенню кваліфікації педагогів із цифрової компетентності з наданням індивідуальної практичної допомоги.

                                  Вихователі-методисти. До кінця навчального року

2.3. Додатково опрацювати консультацію для педагогів та батьків з проблеми «Як створити дітям безпечне інформаційне поле в умовах воєнної безпеки». 

2.4. Опрацювати Концепцію цифрової гігієни дітей дошкільного віку, схвалену розпорядженням Кабінету Міністрів України від 02 травня 2025 р. № 432-р., та скласти інформаційне повідомлення батькам про важливість цифрової гігієни дітей (матеріал розмістити у батьківських куточках).

Усі педагогічні працівники. До 10 грудня 2025 року.  

2.5. Підготувати консультацію-інструктаж для педагогічних працівників та батьків «Підвищення обізнаності дорослих (батьків і педагогічних працівників) щодо цифрової гігієни дітей»

Вихователі-методисти Семенюк Раїса, Бернацька Галина. Січень 2026 року.

По третьому питанню:

3.1.  Забезпечити умови в ЗДО для методичної та іншої організаційно-педагогічної роботи педагогічних працівників у межах робочого часу з використанням цифрових технологій, можливостей мережі, електронних освітніх платформ - під час підготовки до проведення занять, для професійного розвитку та взаємодії з батьками.

Директор, вихователі-методисти. Упродовж року.

3.2. Сприяти оновленню "Банку методичних розробок педагогів" в атестаційний період з використанням ІКТ та ШІ.

       Вихователі-методисти Семенюк Раїса, Бернацька Галина та педагоги, які атестуються: Момоток Тамара, Вернюк Світлана, Парчук Ольга, Овдіюк Анастасія, Ревер Оксана, Котяш Марія, Зань Зінаїда, Солярська Ірина. До березня 2026 року.

3.3. Удосконалити планування освітнього процесу (перспективне, календарне) відповідно до методичних рекомендацій МОН з питань формування ВСЗЯО у ЗДО та професійного стандарту «Вихователь ЗДО».

Вихователі: Котяш Марія, Степанюк Ірина, Грухаль Марія, Павлюк Марія, Шум Марія, Зань Зінаїда. До кінця грудня 2025 року.

3.4. Включити до планів професійного розвитку та самоосвіти педагогів питання  поглибленого освоєння ПК, упровадження ІКТ та штучного інтелекту в освітній процес.

Педагогічні працівники, які за результатами самооцінювання, визначили свій рівень ІК та цифрової компетентності як середній. 

До кінця навчального року.

3.5. Зареєструватися на каналі «НУМО для дошкілля» від МОН та ЮНІСЕФ з метою самоосвіти, активного професійного розвитку та використання сучасних практичних матеріалів для роботи з дітьми й партнерської взаємодії з батьками, а також обміну досвідом роботи з  колегами.

Усі педагогічні працівники. До 15 грудня 2025 року.

3.6.  Осучаснити батьківські куточки з метою підвищення їх ефективності для батьків та як зразка для вихователів, інтегруючи інноваційні технології та елементи ШІ у їх функціонування: QR-коди, що ведуть батьків до автоматизованих ШІ-сервісів та ефективних платформ на допомогу у розвитку і навчанні дошкільників. Оновити батьківські куточки в усіх вікових групах.

Вихователі: Бернацька Галина, Українець Інна. Січень 2026 року

Вихователі усіх вікових груп. Січень 2026 року.

3.7. Сприяти оприлюдненню кращих напрацювань педагогів на сайті та інших ліцензованих платформах, у фаховій пресі з метою обміну досвідом  та популяризації ефективних технологій у роботі з дітьми.

Вихователі: Бернацька Галина, Українець Інна, Котяш Марія, Степанюк Ірина, Грухаль Марія, Павлюк Марія, Шум Марія, Зань Зінаїда.

Упродовж року.

3.8. Посилити увагу формуванню мовленнєво-творчої, сенсорно-пізнавальної та мистецько-творчої компетентностей дошкільників, їх мотивації до різних видів пізнавальної діяльності та підготовки педагогів до проведення моніторингу якості освіти шляхом активного використання інноваційних технологій, ІКТ, сучасних цифрових ресурсів.

Вихователі молодшої групи № 8, 11, середньої групи № 10, 13. До кінця навчального року.

По четвертому питанню:

4.1.  Опрацювати та використовувати у роботі «Орієнтовні переліки матеріально-технічного, навчально-методичного та інформаційного забезпечення ЗДО» (Наказ Міністерства освіти і науки України віз 13.08.2025 № 1138)

По п'ятому питанню:

5.1. Взяти до уваги інформацію про результати анкетування педагогічних працівників та пропозиції до виконання. 

5.2. Сприяти поглибленню знань та практичних навичок педагогів з упровадження інноваційних технологій, ІКТ, опануванню відкритими й безкоштовними електронними ресурсами, застосування ШІ та їх адаптуванні для власних потреб.

Вихователі: Бернацька Галина, Українець Інна, Котяш Марія, Степанюк Ірина, Грухаль Марія, Павлюк Марія, Шум Марія, Зань Зінаїда та інші педагогічні працівникиДо кінця навального року

По шостому питанню:

6.1. Запровадити традицію проведення на педагогічних радах взаємообміну між педагогічними працівниками кращими зразками дидактичного матеріалу, виготовлених засобами ІКТ та ШІ з метою збагачення ігрових розвивальних осередків у вікових групах та інших приміщеннях для дітей.

Педагогічні працівники. 3-4 рази на рік.

Підготували вихователі-методисти: Галина БЕРНАЦЬКА, Раїса СЕМЕНЮК