Інноваційні педагогічні технології, які використовуються в освітньому процесі Квасилівського ЗДО

У Квасилівському ЗДО (ясла-садок) впроваджуються інноваційні освітні технології, які сприяють підвищенню якості освітнього процесу - цілеспрямоване, систематичне й послідовне впровадження в освітню практику оригінальних, новаторських способів, прийомів педагогічних дій і засобів, які охоплюють освітній процес ЗДО від визначення мети до результатів.  Серед них:  

  • технологія особистісно орієнтованої освіти та колективно-групового навчання;
  • технологія інтегрованого навчання та виховання;
  • технології створення сучасного інформаційного освітнього середовища для дитини (критичне застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією на роботі, в публічному просторі та у приватному спілкуванні; інформаційна й медіа-грамотність педагога; володіння алгоритмічним мисленням, роботою з базами даних; навички безпеки в Інтернеті та кібербезпеки; розуміння етики роботи з інформацією - дотримання академічної доброчесності; практичне застосування цифрових інструментів Google, мобільного додатку Viber, Facebook; створення папок (Microsoft Office), набирання та опрацьовування текстів (Word), складання таблиць (Excel), створення презентацій (PowerPoint)  тощо)
  • технології формування критичного мислення (ейдетика, мнемотехніка, друдли, картки-схеми, коректурні таблиці, асоціативні карти, структурно-логічні схеми, розповідання за схемами, опис предметів за схемами-моделями, моделювання казки, моделювання проблемних ситуацій, мнемічні схеми-моделі для заучування віршів, інтелектуальні ігри Нікітіних та ін.)
  • технологія розвитку творчої особистості - ТРВЗ (Г. Альтшуллера);
  • оновлена методика розвитку мовлення та навчання рідної мови дітей раннього і дошкільного віку (Алла Богуш, Наталія Маліновська);
  • оновлена методика організації художньо-мовленнєвої діяльності дітей у ЗДО (Алла Богуш, Наталія Гавриш);
  • оновлена методика «Виховуємо казкою»: нетрадиційні методи роботи з казкою (за Людмилою Фесюковою);
  • методика розвитку творчих здібностей на заняттях з образотворчого мистецтва (за Людмилою Шульгою);
  • технологія фізичного виховання дітей М. Єфименка («Театр фізичного виховання і оздоровлення дітей»);
  • здоров'язбережувальні та здоров'яформувальні технології: профілактичні (різні види самомасажу; ходіння по «доріжках здоров'я»; коригувальні вправи на профілактику плоскостопості, постави; оздоровча ходьба в середньому темпі; оздоровчий біг; загартовувальні процедури тощо); профілактично-лікувальні (фітотерапія, аромотерапія (ароматизація приміщення), вживання фітонцидів, вживання «добрих слів» тощо); оздоровчі технології терапевтичного спрямування (арттерапія, пісочна терапія, сміхотерапія, казкотерапія, музикотерапія, кольоротерапія, ігротерапія, пальчикова гімнастика (вправи, ігри, картинки), дихальна гімнастика, фітбол-гімнастика, психогімнастика (вправи, ігри, етюди, пантоміми), зорова гімнастика, коригувальна гімнастика, міогімнастика (вправи для язичка), чирлідинг-гімнастика, танцювально-ритмічна гімнастика тощо)
  • інноваційні технології фізичного розвитку дошкільників (оздоровчі прогулянки; різновиди фізкультури на свіжому повітрі; малі олімпійські ігри; фізкультурно-оздоровчі заняття; гімнастика пробудження після сну, музично-ритмічна гімнастика, фізкультурно-музичні руханки, флешмоби, конкурси тощо);
  • валеологізація освітнього процесу (введення до розкладу організованої навчально-пізнавальної діяльності в усіх вікових групах занять з основ здоров'я (з валеології та безпеки життєдіяльності);
  • інтерактивні технології розвитку мови та комунікативно-мовленнєвої компетентності дитини;
  • ігрові технології (ігри на розвиток великої та дрібної моторики; ігри з використанням м'яких модулів; різновиди сучасних настільно-друкованих та заламінованих дидактичних ігор; різновиди рухливих ігор з атрибутами й без них, народних ігор, музичні руханки тощо);
  • впровадження технології освіти для сталого розвитку (за Наталією Гавриш, Оленою Пометун);
  • впровадження STREAM-освіти на формування культури інженерного мислення у дошкільників (за К. Крутій);
  • впровадження педагогічних технологій інклюзивної освіти у ЗДО;
  • технологія «Стіни, стеля, підлога, які говорять» (за К. Крутій);
  • музейна педагогіка (створення тематичних міні-музеїв у вікових групах та ЗДО);
  • етнопедагогічні технології (козацька педагогіка) - відродження традицій епохи українського козацтва;
  • технології кулінарії (відродження традицій кулінарного мистецтва - з раннього віку);
  • ігрова квест-технологія (заняття-подорожі, заняття-мандрівки за визначеним маршрутом);
  • нетрадиційні підходи до проведення ранкових зустрічей дітей у ЗДО;
  • освоїли педагогічні технології роботи з дітьми в укритті; 
  • авторські технології (вивчення, узагальнення та поширення досвіду роботи педагогічних працівників Квасилівського ЗДО). Створення власних освітніх ресурсів (методичні порадники, метдичні розробки, презентації, публікації професійної тематики тощо) та їх оприлюднення з метою обміну досвідом роботи з колегами:
  • «Виховання національно-патріотичних почуттів дошкільників засобами фізичного виховання» (інструктор з фізкультури Тамара Момоток);
  • «Виховання патріотичних почуттів дошкільників засобами музики» (музичний керівник Олена Денисюк);
  • «Використання творів українського живопису для розвитку творчої уяви та художніх здібностей дошкільників» (вихователь Надія Шевчук);
  • «Мовленнєвий розвиток дітей раннього віку: планування занять» (вихователь-методист Раїса Семенюк);
  • «Дошкільнятам про Україну» + зміст роботи, річне перспективне планування занять з українознавства у ЗДО (вихователь-методист Раїса Семенюк);
  • «Формування мовленнєвого етикету у дітей дошкільного віку» (вихователь Марія Грухаль);
  • «Розвиток емоційного інтелекту дошкільників» (практичний психолог Юлія Віннічук);
  • «Комплексна оцінка рівня розвитку дітей раннього та дошкільного віку засобами кваліметрії» вихователя-методиста Раїса Семенюк.

Прозвітувала вихователь-методист Семенюк Раїса