Порадник для вихователя. Корекція звуковимови: що може зробити вихователь

Мета порадника: допомогти вихователям закладів дошкільної освіти сприяти розвитку правильної звуковимови у дітей, своєчасно виявляти порушення та надавати підтримку в межах своїх можливостей.

1. Розвиток артикуляційного апарату

 • Артикуляційна гімнастика щодня (2-5 хвилин)

 • Вправи для тренування язика, губ та щелеп (ігрові форми)

 • Стежити за правильною поставою під час мовлення

2. Дихальна гімнастика

 • Формувати діафрагмальне дихання

 • Вправи на тривале плавне видихання

3. Розвиток фонематичного слуху

 • Розрізнення звуків у словах

 • Ігри на визначення першого та останнього звука

4. Збагачення словникового запасу

 • Робота над активним і пасивним словником

 • Тематичні заняття, опис предметів, порівняння

 5. Корекція неправильної звуковимови

Вихователь може:

 • Закріплювати правильну вимову звуків, поставлених логопедом

 • Створювати ситуації для тренування поставлених звуків у природному мовленні

 • Уникати наслідування дефектної вимови

Вихователь НЕ має:

 • Самостійно ставити відсутні звуки

 • Використовувати механічні методи без спеціальної підготовки

6. Комунікація з батьками

 • Надання рекомендацій для домашньої практики

  • Тактовне інформування про наявні труднощі

7. Співпраця з логопедом

 • Обмін інформацією про успіхи дитини

 • Узгодження корекційних завдань

Пам'ятайте! Головне - позитивна, грайлива атмосфера. Правильна вимова формується в постійному живому мовленні, а вихователь є важливою ланкою у цьому процесі.

Підготувала вчитель-логопед Овдіюк Анастасія