Порадник для вихователя. Корекція звуковимови: що може зробити вихователь
Мета порадника: допомогти вихователям закладів дошкільної освіти сприяти розвитку правильної звуковимови у дітей, своєчасно виявляти порушення та надавати підтримку в межах своїх можливостей.
1. Розвиток артикуляційного апарату
• Артикуляційна гімнастика щодня (2-5 хвилин)
• Вправи для тренування язика, губ та щелеп (ігрові форми)
• Стежити за правильною поставою під час мовлення
2. Дихальна гімнастика
• Формувати діафрагмальне дихання
• Вправи на тривале плавне видихання
3. Розвиток фонематичного слуху
• Розрізнення звуків у словах
• Ігри на визначення першого та останнього звука
4. Збагачення словникового запасу
• Робота над активним і пасивним словником
• Тематичні заняття, опис предметів, порівняння
5. Корекція неправильної звуковимови
Вихователь може:
• Закріплювати правильну вимову звуків, поставлених логопедом
• Створювати ситуації для тренування поставлених звуків у природному мовленні
• Уникати наслідування дефектної вимови
Вихователь НЕ має:
• Самостійно ставити відсутні звуки
• Використовувати механічні методи без спеціальної підготовки
6. Комунікація з батьками
• Надання рекомендацій для домашньої практики
• Тактовне інформування про наявні труднощі
7. Співпраця з логопедом
• Обмін інформацією про успіхи дитини
• Узгодження корекційних завдань
Пам'ятайте! Головне - позитивна, грайлива атмосфера. Правильна вимова формується в постійному живому мовленні, а вихователь є важливою ланкою у цьому процесі.
Підготувала вчитель-логопед Овдіюк Анастасія
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів